if the world ends tomorrow, would you befriend your worst enemies today?

HELL NO.

02 August 2011

Engineer Google adalah Gagmen Sejati.

saya tak boleh tidur sekarang ni, tak tahulah kenapa. alang-alang saya dah tak dapat tidur tu, saya habiskan masa dengan terjah blog orang sana blog orang sini blog orang tengah-tengah pun boleh.

bosan main terjah-terjah gitu, saya pun main-main dengan google maps. kemudian saya terniat nak tengok apa jadi kalau saya main betul-betul sebab orang bilang main; main betul-betul - saya rasa belajar pun begitu tapi kita abaikan dulu perkara tu baik? :)

jadi, saya pun buatlah begini. kalau nak bukti anda pun buatlah sendiri nanti okay. pertama, buka google maps . lepas tu ikut steps yang saya bagi kat bawah ni. :)

dah klik link kat atas tu? bagus, sekarang sila klik pada 'Get Directions'



lepas tu masukkan 'China' pada ruangan A dan 'Taiwan' pada ruangan B



scroll down ke no. 48, dan jawapannya berjaya membuatkan saya tertawa keseorangan. :)



saya tak tahulah sama ada ianya kesilapan teknikal, ataupun kerana teknologi yang digunakan satelit sangat super duper extravaganza, tapi yang pasti saya dapat simpulkan di sini bahawa;

daya taakulan manusia mengatasi minda canggih sang mesin ;D

mungkin saya terlambat untuk tahu benda ni, biasalah, saya orang kampung, mana tahu benda-benda gini. English pun setakat tahu you me love money. xD

tapi betullah, swim across the pacific ocean? pfft. macam manalah suju-M bergerak kalau gitu? LOL.

okay, nak main-main betul-betul dengan google translate pula. :)

No comments:

Post a Comment

Penulisan